کارگاه بهداشت در محیط کار برگزار شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تداوم وضعیت قرمز در شهر تهران، هم‌آوا میزبان خانم دکتر جعفرآبادی کارشناس بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت شمالغرب تهران بود.

دکتر جعفرآبادی پس از بیان توضیحاتی در مورد ویروس کرونا به آموزش مراقبت‌های بهداشتی در محل کار و نحوه پیشگیری از ابتلا به این ویروس پرداختند. کرونا از خانواده بزرگ RNA ویروس‌هاست. بیشترین عامل انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر از طریق قطرات تنفسی و دست‌ها بوده است. به همین دلیل استفاده از ماسک چندلایه و دستکش یا شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون خطر ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد. دوره کمون این بیماری یک الی چهارده روز بوده و تب، لرز، سرفه خشک، کاهش حس بویایی و چشایی، مشکلات گوارشی و بیحالی از علائم ابتلا به این بیماری است.

شست‌و‌شوی حلق و بینی با آب نمک بسیار رقیق و گرم پس از بازگشت از محل کار نیز از راه‌های پیشگیری ابتلا به این ویروس است. برای ضد عفونی کردن سطوح، الکل مناسب نیست و بهتر است از محلول سفیدکننده (وایتکس) رقیق شده با آب به نسبت ۱ به ۵ استفاده شود. در نظر داشته باشید این محلول فقط به مدت یک ساعت در ظرف بسته قابل استفاده است و پس از آن خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست می‌دهد. می‌توان مواد غذایی مثل نان که دارای بسته‌بندی نیستند و امکان شست‌وشوی آن‌ها وجود ندارد را داخل ماکروویو با درجه ۹۰۰ به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه قرار داد تا در صورت آلودگی به ویروس ضدعفونی شوند. مصرف موادغذایی دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان نیز در این شرایط بسیار توصیه می‌گردد. همچنین مصرف قرص‌های مولتی ویتامین با دُز روزانه منعی ندشته و می‌تواند به افزایش ایمنی بدن کمک نماید.

150 150 مهلا محمودی

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka