بازدید وزیر نیرو

رضا اردکانیان در جریان بازدید از هم آوا و کارخانه نوآوری آزادی با اشاره به مشکلات موجود در کشور، یکی از راهکاری‌های رفع مشکل بخشی نگری و تمرکز گرایی در کشور را ایجاد اتصال منطقی بین ظرفیت‌های ایجاد شده در زیست بوم نوآوری و سازمان اداری و حکمرانی کشور دانست.

وی با بیان اینکه، رییس جمهوری دستور بسیار مناسبی به منظور حمایت از مجموعه های نوآور همچون کارخانه نوآوری آزادی صادر کرده است، افزود: هنگامی که در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و دیگر مراکز ایجاد شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شور و اشتیاق جوانان نخبه و فعال دیده می‌شود، مسوولان در واقع احساس می‌کنند که خود آنها نیازمند این زیست بوم نوآور و پویا هستند.

اردکانیان افزود: در حقیقت ساخت این قطعه و پروتز که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته، کار بسیار مهم و پیچیده‌ای است، لذا باید کمک کرد تا این پروتز در بدن بیمار به صورت شایسته‌ای قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: وزارت نیرو می‌تواند در چند بخش از خدمات این مجموعه‌های نوآور و استارتاپ ها، از جمله اصلاح مصرف آب، انرژی و کاهش تلفات در شبکه‌های آب و برق از خروجی کار زیست بوم نوآوری کشور بهره‌مند شود.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه، برنامه مدون و پرحجمی برای بهینه سازی مصرف آب و برق و جلوگیری از اتلاف نیرو تدوین شده است، اظهار امیدواری کرد که این وزارتخانه در این مسیر از کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور و فرایندهای نوآور تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون ظرفیت های موجود در کارخانه نوآوری آزادی بهره مند شود.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه، سایت سدهای بزرگ برای استفاده هموطنان در زمینه گردشگری به روی علاقه مندان باز شده است، گفت: در این بخش  نیز می‌توان با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و مجموعه‌های نوآور فعال در حوزه گردشگری همکاری و مشارکت کرد.

772 507 هم‌آوا

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka