هم‌آوا > هم آوا > سمینار آرکتایپال برندینگ

سمینار آرکتایپال برندینگ

Location

کارخانه نوآوری آزادی کارگاه زاویه

Date & Time

فروردین ۱۲, ۱۳۹۹ 01:00 AM - 02:30 AM

event-arktypal

سمینار آرکتایپال برندینگ

دکتر سوده دشتی و رضا امین الرعایا

بنیان گذار روندالگو و مشاور سرمایه گذاری

سه شنبه ۱۰ دی

ساعت ۱۷

محل: سالن همایش هم آوا

آرکتایپال برندینگ نوعی از اثر گذاری روی مخاطب با استفاده از روانشناسی است. این نوع از بازاریابی که قصد آن هدف قرار دادن قسمتی از ناخودآگاه افراد است، می کوشد تا ارتباط معنایی خود را با مشتریانش به صورتی غیر مستقیم برقرار کند. ما در این برنامه قصد داریم تا به ۱۲ نشانه ناخودآگاه (آرکتایپ) و چگونگی استفاده برند ها از آن ها در تبلیغاتشان بپردازیم و ببینیم که چگونه برند ها پیام های ناخودآگاه را هنرمندانه و هدفمند به مخاطبین خود منتقل می کنند. 

در این برنامه قصد داریم تا از حوزه روانشناسی به کسب و کار نگاه کنیم. یکی از پرکاربردترین حوزه هایی که امروزه در تبلیغات و برندینگ در قالب اثر گذاری بر روی ذهن مخاطب استفاده می شود، آرکتایپ برند است. باید بدانید که برندها به صورت ناخودآگاه پیامی را به مخاطبین خود منتقل می کنند. این ناخودآگاه در روانشناسی آرکتایپ نام دارد. در واقع آرکتایپ همان چیزی که باعث می شود، شما چیزی را بخرید و برای آن پول پرداخت کنید. این موضوع مشخص می کند که چرا ما از برخی برندها استقبال می کنیم یا نسبت به آن ها وفاداری نشان می دهیم. تقریبا تمامی برندهای تحریک کننده احساسات، شخصیت خود را حول یک چهارچوب مشابه می سازند. گرچه تمامی برندها کسب و کارهایی هستند که با آن ها یک رابطه داد و ستد داریم (‌آن ها در قبال پول تان به شما چیزی می دهند)، ولی ما در مورد بعضی از برندها احساس ارتباط، وفاداری و در بعضی از موارد عشق می کنیم. دوست داشتنی ترین برندها با مخاطب خود در مقایسه با اکثر برندها در یک سطح عمیق تری ارتباط برقرار می کنند.

در دنیای برندینگ، آرکتایپ برند این قدرت را دارد تا هویت، صدا، شخصیت برند و همچنین نحوه ارتباط برند با مخاطبان را پیش بینی کند و نقش مهمی در استراتژی برند ایفا کند. چه از روی عمد هویت برند همسو با یک آرکتایپ خاص شکل داده شده باشد یا این امر کاملا اتفاقی رخ داده باشد، درک آرکتایپ های برند بسیار ضروری است. زیرا این آرکتایپ برند است که مشخص می کند چطور روی برند باید روی مخاطبان خود تاثیر بگذارد. همچنین برای توسعه روابط با معناتر بین برند و مخاطبان بسیار حیاتی است.

ما در این برنامه قصد داریم به این مفهوم به صورت کاملاً عملی بپردازیم و مثالهای عینی از استفاده های برند ها را از این حوزه روانشناسی که در تبلیغات خود استفاده کرده اند را به نمایش بگذاریم.

سمینار آرکتایپال برندینگ دکتر سوده دشتی و رضا امین الرعایا بنیان گذار روندالگو و مشاور سرمایه گذاری سه شنبه ۱۰ دی ساعت ۱۷ محل: سالن همایش هم آوا ثبت نام آرکتایپال برندینگ نوعی از اثر گذاری روی مخاطب با استفاده از روانشناسی است. این نوع از بازاریابی که قصد آن هدف قرار دادن قسمتی از...