کارخانه نوآوری هم آوا > زیست بوم هم آوایی

زیست‌بوم هم‌آوایی

هم آوا تلاش دارد یک زیست بوم چند وجهی و فراگیر را برای ایجاد تعامل و همکاری میان بازیگران حوزه کارآفرینی و نوآوری ایجاد کند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر از هر بخش بر روی آن بخش روی تصویر کلیک کنید.

زیست‌بوم هم‌آوایی
سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاران کارآفرینان مربیان و آزادکاران مرحله ظرفیت سازی مرحله آفرینش مرحله شکلدهی مرحله شتابدهی مرحله رشد

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

هم آوا به شرکت ها و سازمان های بزرگ کمک می کند تا با استفاده از روش های دقیق و ساختارمند به نوآوری دست پیدا کنند. برخی از خدمات هم آوا برای شرکت ها و سازمان ها عبارت است از:

سرمایه گذاران

یک کسب و کار نوپا برای اینکه بتواند رشد کند به تامین مالی نیاز دارد. منابع تامین مالی و سرمایه گذاری در ابتدای راه اغلب پس اندازهای شخصی کارآفرینان، گرنت های دولتی و دانشگاهی، و خانواده و دوستان آن هاست و سپس سرمایه گذاران فرشته و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و پس از آن ها نهادهای عمومی و خصوصی مالی مانند بانک ها و موسسات مالی می باشند.

هم آوا این نهادها را برای یافتن بهترین قرصت های سرمایه گذاری به برترین استارتاپ ها متصل می نماید.

کارآفرینان

در ریست بوم هم آوایی فرصت مناسبی برای کارآفرینان، افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه، گروه ها و تیم های استارتاپی وجود دارد تا در قالب فرآیند مشخص با همراهی منتورها و مربیان رشد نمایند، به شرکت ها و سازمان های بزرگ متصل شوند، سرمایه گذار پیدا کنند.

خدمات هم آوا برای استارتاپ ها و کارآفرینان:

مربیان و آزادکاران

در زیست بوم هم آوایی مربیان و مدرس در حوزه های عمومی و تخصصی کسب و کار می توانند با استارتاپ ها و تیم های کارآفرین در ارتباط باشند و به آن ها خدمات آموزشی و مشاوره ای خود را ارائه کنند. همچنین شبکه ای از آزادکاران (فریلنسرها) برای همکاری با استارتاپ ها و سازمان ها و شرکت های بزرگ در این زیست بوم وجود دارد.

مرحله ظرفیت سازی

در ابتدای سفر کارآفرینی، باید ظرفیت فکری، روانشناختی، مهارتی و زیرساختی لازم برای رشد افراد ایجاد شود. در این مرحله با استفاده از روش های علمی روز دنیا توام با آموزش ها و انتقال تجربه تلاش می کنیم به افراد کمک کنیم تا مسیر حرفه ای خود را در زندگی بیابند و به هدف و چرایی درونی خود نزدیک تر شوند.

مرحله آفرینش

در این مرحله افراد به گروه ها و تیم های اولیه با چشم انداز مشترک تبدیل شده اند و مسائلی که می خواند حل کنند را تا حدودی شناسایی کرده اند. اینجاست که آرام آرام سرنخ های یک ایده و راه حل نوآورانه به ذهنشان خطور می کند.

مرحله شکلدهی

در مرحله شکل دهی به تیم/ایده منتخب فضای کاری مشترک به همراه آموزش‌های تخصصی و عمومی کسب و کار و توانمندسازی مهارت‌های نرم ارائه می شود.

هدف از برگزاری دوره های شکلدهی، کمک به تکمیل و شکل گرفتن یک استارتاپ اولیه به ویٓژه از نظر تیم، درک مساله، تطابق آن با راه حل و همچنین توانایی ساخت نمونه محصول اولیه است. در پایان دوره شکل دهی در صورت تایید کمیته سرمایه‌گذاری، تیم های برتر وارد مرحله شتابدهی می‌شود.

برنامه های شکلدهی بخشی از برنامه های پرورش کسب و کار هستند.

اطلاعات بیشتر

مرحله شتابدهی

در مرحله شتابدهی به استارتاپ‌ها سرمایه اولیه نقدی و خدمات در جهت توسعه محصول و رسیدن سریع به بازار هدف ارائه می‌شود و در پایان دوره توسط کمیته سرمایه گذاران ارزیابی و در صورت تایید، مذاکرات با سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه های مرحله رشد انجام می‌شود.

این مرحله از مرحله شکلدهی طولاتی تر است و تمرکز در آن به ورود محصول به بازارهای اولیه و ایجاد کشش در بازار است. بنابراین موضوع مورد تمرکز در مرحله شتایدهی یافتن تطابق محصول با بازارهای هدف است.

اطلاعات بیشتر

مرحله رشد

پس از مرحله شتابدهی، استارتاپ‌ها ماهیت حقوقی پیدا کرده و کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهند تا به درآمدزایی مناسب رسیده و آماده برای جذب مراحل بعدی و بزرگتر سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران خطرپذیر شوند.

اگر استارتاپ شما در این مرحله است می توانید، هم آوا می تواند به شما کمک کند تا برای توسعه کسب و کار خود یا جذب سرمایه به سازمان ها و شرکت های بزرگ متصل شوید.