نمودار قیف نوآوری باز در سه مرحله تحقیق، توسعه و تجاریسازی بنا شده است، در مرحله اول ایدههایی بسیاری در قسمت پژوهش چه از خارج سازمان و یا داخل سازمان بررسی می شوند و بهترین و امیدوار کنندهترین ایدهها به مرحله توسعه و تجاری سازی راه مییابند. در پیادهسازی نوآوری باز درگیر شدن تمام عملکردهای سازمان، در مراحل مختلف فرآیند، نه فقط تحقیق و توسعه حائز اهمیت است و چون مرزهای سازمان باز است این فرصت فراهم می شود که فناوری توسعه یافته در خارج از سازمان را برای توسعه و بهبود محصولات داخلی استفاده کنند. همچنین ایدههایی که خارج از سازمان توسعه داده شدهاند امکان ورود به داخل سازمان در مرحله تجاری سازی را خواهند داشت. دستاوردها یا ایدههایی که در مرحله پژوهش وجود دارد ممکن است بسیار موثر باشد و سازمان میتواند با خرید مالکیت فکری این فناوری را به پروژه اضافه کنند.
هم آوا برای کمک به سازمانها ابزار مناسب برای تحلیل، طراحی و پیاده سازی نوآوری باز را در قالب خدمت «طراحی نوآوری باز سازمانی» ارائه می نماید.