کاهش زمان تجاری سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌ها

دکتر عماد احمدوند مدیرعامل موسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور) در جلسه آشنایی با مدیرعامل هم آوا گفت: واقعیت چیزی که من اینجا دیدم تلاش مهم و موثر در ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری است. در کشور اجزای مختلف موثر در این حوزه وجود دارد اما در برخی اوقات این بخش ها بهم وصل نبوده و در حقیقت خروجی یک بخش به عنوان ورودی بخش دیگر دیده نشده و این ها قطع زنجیره باعث اختلال در عملکرد می شود.
وی افزود بعضی از اجزایی که در مجموعه هم آوا ایجاد شده مصداق این است که زیست بوم برای کسی که میخواهد از ابتدا یک کسب و کار و موارد مرتبط با آن را طراحی و اجرا نماید را فراهم آورده است. از فضای کاری تا زیرساختهای مناسب و حمایت نهادهایی که به یک تیم کمک می کنند تا وارد بازار شود.

احمدوند با اشاره به رویکرد بازیگران زیست بوم و نقش آفرینی آنها در کمک به پیشبرد اهداف تیم ها افزود این اقدام سبب می شود تا تجربه های موفق افزایش و تجربه هایی که به صورت نصفه و نیمه رها میشوند کمتر گردد تا تیم ها به هدف خود رسیده و از این جنس کمکها اگر مستمر ادامه و توسعه یابد و اجزای این مدل رو بتوانیم بیشتر بهم وصل کنیم می توان به زودی شاهد موفقیت های بزرگ تر بود.


مدیرعامل کریدور افزود یک بخش مهم از کاربرد کریدور خدمات فناوری تا بازار، کارگزاری حمایت های دولت هست و این وظیفه ایجاب می کند که در بطن اجرا ناظر اتفاقات و روندها باشیم؛ اینکه شرکتهای فناور چه چیزهایی نیاز دارند؟ کدام یکی از خدمات ارائه شده مناسب بوده است؟ و درحقیقت بازخورد به نهاد های دولتی سبب می شود تا حمایت ها در جهت رفع نیاز ها هدایت شده و اگر جایی نیاز به اصلاح یا ارایه خدمات جدید هست اقدام فوری صورت گیرد.
وی در پایان گفت: انشالله به کمک مراکز نوآوری مستقر و مجموعه های دولتی مثل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری بتوانیم حمایت ها را به رفع نیاز های تیم ها و شرکت های دانش بنیان سوق داده و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد.


موسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار (کریدور) با هدف کاهش زمان تجاری سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است. کریدور با شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری سازی امکان برآورده شدن آنها را فراهم نموده است. از جمله خدمات شناسایی شده در این حوزه پیشخوان مشاوره‌ی خدمات توسعه فناوری از قبیل مشاوره‎ حقوقی، مالیاتی، بازرگانی، حمل و نقل بین الملل، قرارداد بین الملل، مدیریت و … می‌باشد.

600 428 هم‌آوا

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka